Instituto internacional de idiomas UPTC
Área Presencial

Área Presencial

Cursos de lengua extranjera: Inglés, francés, y portugués  ofrecidos a los estudiantes de la Facultad de Estudios a Distancia de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia  en modalidad virtual. 

Los estudiantes podrán inscribirse a cualquier curso de Lengua Extranjera online en fechas calendario para inscripciones cada semestre o acercándose a la oficina 201 del edificio de laboratorios sede central UPTC.

Igualmente, se pueden comunicar a los correos electrónicos:

centrolenguas@uptc.edu.co


Actividades y eventos

area_pres1_iii

Club de conversación en inglés

Estos espacios están abiertos para los estudiantes, docentes y administrativos de la UPTC para que practiquen y aprendan inglés de una manera divertida. 

Les esperamos todos los martes de 4:00 p.m. a 5:30 p.m. en el salón 311 del edificio laboratorios. 

Club de conversación en francés

Estos espacios están abiertos para los estudiantes, docentes y administrativos de la UPTC para que aprendan la lengua francesa y descubran las culturas francófonas.
 
Les esperamos todos los lunes de 2:30 a 3:30 p.m. en el salón 311 del edificio laboratorios. 

Invitamos a los estudiantes que por alguna razón no pudieron presentar el examen de clasificación en el primer semestre a inscribirse antes del 18 de abril de 2023 en la oficina del L201 para realizar el examen de manera presencial el 21 de abril de 2023.

Karaoke en Lengua Extranjera

Términos y condiciones del concurso

1. Ser miembro activo de una institución educativa (universidad, colegio, instituto, etc)
2. Ser mayor de 15 años.
3. Presentar en el momento de la inscripción el documento de identidad y el carné institucional.
5. Diligenciar completa y correctamente el formato de inscripción.
6. Entregar en formato Mp4 y en memoria Usb la pista en Karaoke de la canción con la cual concursará (versión karaoke, únicamente y no puede contener voces de fondo).
7. Participación en modalidad solista.
8. Cancelar el valor de la inscripción ($25.000).
9. Categoría única.
10. Se premiarán los 3 primeros puestos.
11. El concursante no podrá participar en caso de que la canción elegida haya sido seleccionada por otro concursante.
12. La canción elegida debe estar en lengua extranjera (inglés, italiano, francés, portugués, alemán o coreano)
13. Su participación será evaluada teniendo en cuenta aspectos de: afinación, precisión rítmica, pronunciación, expresión corporal y puesta en escena.
14. En caso de dudas o si requiere mayor información puede contactarse al correo: centrolenguas@uptc.edu.co 

Korean Day

Korean Day

Ven, conoce una cultura diferente y vive una experiencia inugualable

18 de mayo

8:00 a.m. a 12:00 m.

Hall Edificio Central UPTC Tunja


Club de conversación

 


Examen de clasificación de Lengua Extranjera

 

Directors' Meeting 2023 - KOICA Colombia

The UPTC currently has a volunteer from the KOICA program. Her name is Ahn Saein, and she is a Korean teacher who teaches level 1 and 2 of the Korean language in UPTC classrooms. There are many young people interested in learning about Korean culture and traditions. KOICA is a governmental international organization cooperation agency which has a volunteer program for Koreans. The UPTC is one of the beneficiaries of this program.  Its objectives are to improve the quality of life through knowledge, technology, and experiences, as well as to strengthen cooperation by sending Korean volunteers, who also grow personally and professionally through these service activities.  However, the main objective is to promote the KOICA program itself, through its volunteers, by implementing activities and projects required for regional development. Currently, KOICA operates in 43 countries, carrying the motto of "Un mundo mejor a través del intercambio y aprendizaje,” or “A better world through exchange and learning.”

KOICA delivers grants through various development cooperation programs, such as:

  • Bilateral Projects and Development Experience Exchange Program (DEEP)
  • Overseas Volunteers
  • Development Innovation Programs
  • Fellowship Programs
  • Multilateral Cooperation Projects
  • Humanitarian Assistance and Disaster Relief
  • Public - Private Partnership Programs
  • Global Disease Eradication Fund

The director of the International Language Institute at the UPTC participated in the "Directors Meeting 2023" event on March 31st in Bogota. This event is directed at the beneficiary entities that have Korean volunteers who are part of the KOICA program.  At this event, the activities of the program were presented, along with the volunteers’ projects within different areas of the country as well as some KOICA Colombia expectations and program activities.

The main purpose of this meeting was to create an environment to exchange experiences and opinions on basic competencies, behavioral indicators, and other characteristics to assess the field-dispatch-type volunteer program.

Definitions of Volunteer Competencies

Competency Type Competency Elements Competency Definition Behavioral Indicators
1. Problem-Solving Competency - Creative Problem- solving
- Integrative thinking
Ability to reason out a sensible solution by using integrative thinking skills.  Solve the problems through multifaceted review and integrative thinking skills when they happen. 
2. Research and Analysis Competency - Logic construction and analytical skills
- Expertise in the field of activity
Ability to collect information and analyze it to find meaningful information. Analyze information from various perspectives to solve a problem while avoiding personal bias.  
3. Global Citizenship Competency - Global Leadership
- Communication skills
- Cultural sensitivity.
Volunteer understands international trends as a global citizen.  Try to meet the responsibilities based on thorough planning and carrying out the duties.
4. Foreign Language Competency - The local language
- English
Volunteers can express their intentions verbally and writing in the local language where the volunteer is dispatched.  Live with others by accurately communicating in the local language or English verbally and in writing. 
5. Job Performance Competency - Documentation skills
- Potential for advancement.
Plan and review the feasibility of the tasks and write and submit the related documents accordingly.  Utilize and reconstruct the data without difficulty in carrying out the duties. 

 

This event was an opportunity to share experiences, reflections, ideas, proposals, and challenges to be met.

 

redes_iii

 

Información actualizada: 17 de abril de 2023